Close

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

Η σωματική άσκηση ως ορολογία αναφέρεται στην εκγύμναση τόσο του σώματος όσο και του πνεύματος,όπως πολύ σωστά έλεγαν και οι αρχαίοι Έλληνες

 << νους υγιής εν σώματι υγιεί >>

 Τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί επιστημονικά σε πολλές μελέτες πως η σωματική άσκηση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την καταπολέμηση αλλά και πρόληψη πολλών ψυχικών παθήσεων όπως είναι η κατάθλιψη και το άγχος,παθησεις από τις οποίες  υποφέρουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι λόγω του μοντέρνου τρόπου ζωής και των αυξανόμενων καθημερινών μας αναγκών.

 Πώς όμως η γυμναστική βοηθά  εκτός από την σωματική και την ψυχική μας υγεία;

 Όταν ασκούμαστε ο οργανισμός μας μέσω του νωτιαίου μυελού εκκρίνει στο αίμα μας ενδορφίνες.

 Οι ενδορφίνες είναι ορμόνες που συμβάλλουν στο αίσθημα της ηρεμίας και της ευδαιμονίας, καθώς μειώνουν τα αυξημένα επίπεδα αδρεναλίνης και κορτιζόλης που ευθύνονται για την δημιουργία του στρες.

 Αυτός είναι κι ο λόγος που τις έχουμε ακουστα και ως << φυσικά παυσίπονα >>

 του οργανισμού μας.

 Επίσης με την συστηματική και κυρίως αερόβια άσκηση καταφέρνουμε να αυξήσουμε την παραγωγή ντοπαμίνης και σερετονινης στο σώμα μας τις λεγόμενες <<ορμόνες της χαράς >>

 Η ντοπαμίνη και η σερετονίνη είναι νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και βοηθούν στην ρύθμιση πολλών λειτουργιών του σώματος και του εγκεφάλου, όπως η κίνηση των μυών, η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος,της όρεξης κ.α.

 Παίζουν σημαντικό ρόλο στον ύπνο και στην μνήμη και είναι υπεύθυνες για την συναισθηματική ευεξία και την καλή διάθεση.

 Άλλα οφέλη της σωματικής άσκησης μέσω των οποίων βελτιώνουμε και διατηρούμε καλή ψυχική υγεία είναι η ενεργητικότητα, η κοινωνικοποίηση, η βελτίωση της εξωτερικής μας εμφάνισης και η καλύτερη ποιότητα ύπνου.

 Έρευνες δείχνουν πως 3-4 προπονήσεις διάρκειας 30′-60′ ανά εβδομάδα συμβάλλουν δραστικά στην δημιουργία καλής διάθεσης, στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους και στην πρόληψη μελλοντικών παθήσεων.

 Λαμβάνοντας υπόψη μας όλα τα παραπάνω συνειδητοποιούμε πως αξίζει να προσπαθήσουμε να βρούμε ποιό είδος άσκησης μας ταιριάζει καλύτερα έτσι ώστε να μπορέσουμε να το ακολουθούμε συστηματικά και ευχάριστα.

 Πρέπει όμως να αποφύγουμε ακρότητες. Οι υπερβολές στην γυμναστική πιθανόν να μας οδηγήσουν στην εξουθένωση και στον καταναγκασμό,κάτι που μπορεί να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά και αντί να βελτιώσουμε και να ενισχύσουμε την ψυχολογία μας να την επιβαρύνουμε περαιτέρω.

 Ότι είδους άσκηση και να επιλέξετε,είτε είναι περπάτημα, τρέξιμο,προπόνηση με αντιστάσεις, ποδηλασία, χορό κτλ απευθυνθείτε σε ένα πτυχιούχο γυμναστή ο οποίος θα σας καθοδήγησει και θα σας βοηθήσει στο πρόγραμμα που σας ταιριάζει.

Μην περιμένετε άλλο,καλές προπονήσεις!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΕΣΤΟΣ

Γυμναστής

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsAPP chat! Πώς μπορώ να σας βοηθήσω;